Lingua inglese - Scuola secondaria di secondo gradoMorfosintassiI modaliUsi di <em>wish</em>

5 – Did You Have To Do It?

10 esercizi
SVOLGI
Filtri

Lingua inglese

Completa con wish e il verbo tra parentesi alla forma corretta.

1) I wish I ________ (be) taller!

2) I wish he ________ (pass) his exams!

3) I wish people ________ (live) in peace!

4) I wish Mary ________ (work) harder!

5) I wish I ________ (can) buy anything I want!
Completamento aperto
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi il testo e scegli l'affermazione corretta.
A: In the past Martha didn't like chocolate.
B: Martha can eat up to 10 chocolate bars a day.
C: Martha thinks eating chocolate is good for her health.
D: Martha will easily reduce the quantity of chocolate she eats
Scelta multipla
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

1) Yesterday I ________ take my car to the mechanic.
2) You ________ begin studying harder, if you don't want to fail your exams!
3) Mark ________arrive early in the morning, so he decided to go by plane.
4) Phil ________ give up his dream to become a doctor, as his parents couldn't pay for his studies.
5) This rucksack is in tatters! I ________ buy a new one!
Posizionamento
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

1) You 've better go now!

2) She'd better going to the doctor.

3) Mary had bestdon't drive so fast!

4) Paul has better to stop eating only hamburghers and chips!

5) They'd good hurry up, if they don't want to miss the train!
Trova errore
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Completa con la struttura wish + would.

1) I wish they ________ (make) peace soon.

2) I wish she ________ (be) nicer with her mates.

3) I wish politicians ________ (work) harder at solving the problems of environment.

4) I wish the teacher ________ (repeat) her explanations, when I ask her.

5) I wish my father ________ (stop) smoking.
Completamento aperto
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

1) I admit ________ made a mistake, but it wasn't only my fault!

2) Sheila is trying ________ the Latin rule, but she finds it very difficult.

3) I couldn't help ________ a second slice of cake: it was delicious!

4) Pamela wants to go to University after high school to become a doctor. She thinks ________ people is very important.

5) It's raining, take an umbrella with you, before ________!

Completamento chiuso
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi il brano e decidi se le affermazioni sono vere (true) o false (false).
A: Mia wishes she hadn't gone to the party.
B: Paul took Mia to the party.
C: Debbie has a high opinion of Paul.
D: Mia wishes Debbie had gone to the party with her.
E: Debbie was invited to the party.
Vero o falso
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi il brano e decidi quali affermazioni sono corrette.
A: Martha doesn't want to go on holiday with her friends.
B: Martha's parents don't give her much freedom.
C: Martha's parents wanted her to go on holiday with them.
D: Martha won't go on holiday with her friends.
E: Martha's parents didn't allow her to go on holiday with her friends.
F: Martha's parents are right in not giving her too much freedom.
Scelta multipla
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Dialogue 1
Cat: You're late! What's happened?
Dylan: Sheila's car broke down, so she ________ take it to the mechanic and I ________ drive her home.
Cat: It's the third time in a month that car has broken down. She ________ buy a new one!

Dialogue 2
Sarah: What a terribile smell!
Jenny: I know. I've burnt the dinner.
Sarah: What?
Jenny: Well, I put the roast beef into the oven, then the phone rang, and it was Tania, I ________ calm her down, as she was angry with Tom...
Sarah: As usual. They ________ break off.
Jenny: Anyway, I forgot the roast beef!
Sarah: Well, I ________ go and buy some pizza then.
Posizionamento
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

1) Would you mind to close the window? I'm cold.

2) Julie has decided she must learn to drive.

3) I often imagine to travel around the world!

4) I would like learning German.

5) If you go on smoking, your health will be seriously damaged.

6) I can't stand to queue!

7) She didn't feel well, so I suggested to her to go to the doctor.

8) If you want to get slim, you'll have to go on a diet.
Trova errore
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza