Tipo di esercizi
Scelta multipla,
Completamento aperto,
Completamento chiuso,
Posizionamento,
Trova errore,
Vero o falso,
Domande in serie
Libro
Performer Shaping Ideas vol. 2
Capitolo
The literature of commitment
INFO

Lingua inglese

Literature after World War I
The writing of the 1930s was mainly characterised by a ________ outlook.
Common themes of the 1930s novels were ________ divisions and social repression.
Modernist experimentation and a new documentary ________ were two of the many literary trends.
The sense of crisis of World War I was increased by the economic crisis and the ________ Civil War.
Completamento apertoCompletamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Committed novelists and Oxford poets
A: Two important figures of this group were George Orwell and Aldous Huxley.
B: They were skeptical towards contemporary society.
C: They devoted themselves to left-wing propaganda.
D: They had a strong socialist conscience.
Domande in serieDomande in serie
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The poets of the 1930s
A: In the 1930s poetry was characterised by light entertainment and word play.
B: The poets of the 1930s were known as 'Leeds' poets'.
C: The poets of the 1930s had to face the brutal reality of unemployment, Nazism and Fascism.
D: This generation of poets had been encouraged by their teachers to develop a social conscience.
Vero o falsoVero o falso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The poets of the 1930s
Tick the names of the two poets who were NOT among the 'Oxford poets'.
A: W.H. Auden
B: Cecil Day-Lewis
C: Alfred Tennyson
D: Stephen Spender
E: Louis MacNeice
F: Ezra Pound
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The poets of the 1930s
A: Complex and allusive poems:
B: Desire to encourage people to follow the right course of action:
C: Use of slang and jazz rhythms:
D: Use of images from the world of technology:
E: Deliberate detachment from the world:
Domande in serieDomande in serie
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The new Romantics
The greatest representative of the new Romantics was ________.
They were a group of ________ poets.
They were ________ intellectualism and commitment.
They were active in the ________.
They appealed to emotions and ________ themes such as love, birth, death and sex.
Completamento chiusoCompletamento chiuso
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Afro-American novelists
Afro-American fiction has been an important current in American literature since the Harlem Revolution. Among the many successful writers is Richard Wright, author of Black Son, a psychological novel based on the difficult lives of black men in urban American society. In the 1950s black writers protested against the persisting civilisation and dealt with issues of identity and freedom in their writings.
Trova erroreTrova errore
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The Great Depression and literature
In the years of the Great Depression literature portrayed American life in a ________ way.
American authors in this period dealt with the ________ of progress.
Authors like Steinbeck desired a return to an age of ________.
During the 1940s black writers protested against segregation and ________.
Completamento chiusoCompletamento chiuso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

John Steinbeck
John Steinbeck
A: was representative of the 1930s.
B: was the author of The Grapes of Wrath.
C: wrote about the middle class.
D: set his masterpiece during World War II.
E: had a simple style.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Ernest Hemingway
Ernest Hemingway was disillusioned with ________.
Ernest Hemingway was linked to the ________ Party.
Ernest Hemingway's novel For Whom the Bell Tolls is set during the ________.
Ernest Hemingway joined the ________ Front with other intellectuals.
PosizionamentoPosizionamento
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza