Lingua inglese - Scuola secondaria di secondo gradoThe Romantic AgeEarly romantic poetryWilliam Blake

William Blake

10 esercizi
SVOLGI
Filtri

Lingua inglese

William Blake: life
Blake was born in ________ in 1757 and died there in 1827.
Blake was trained as an ________ and created a new kind of art.
Blake was a radical, supported the ________ Revolution and saw the evil effects of ________ development on man's soul.
Completamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

William Blake: style
Blake wrote his poems using a very simple ________ and introduced original ________: there is a central group representing the states of innocence, ________ and a higher innocence: the child, the father and ________.
Posizionamento
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

William Blake: life
Tick the words or phrases related to Blake's life.
A: Royal Academy of Art
B: Catherine Boucher
C: Claire Clairmont
D: Younger brother
E: Older brother
F: Craft
G: Conservative
H: Rich family
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

William Blake: life
Blake was convinced that the artist should have a new role, becoming the ________ of the spirit and the imagination.
Blake was strongly influenced by the ________, because it presented a complete vision of the world and its history.
Blake thought that ideal forms should be created from inner ________ and not from the observation of nature.
Blake created the method of 'illuminated ________', combining pictures and poetic texts.
Completamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

William Blake: works
Songs of Experience: ________
Songs of Innocence: ________
The Marriage of Heaven and Hell: ________
Posizionamento
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Songs of Innocence: features
A: Songs of Innocence was written soon after the French Revolution, when Blake was really enthusiastic about liberal ideas.
B: The narrator is a shepherd inspired by a child to celebrate the divine in all creation.
C: Its symbols are lambs, flowers and children.
D: Childhood is the symbol of innocence, a state of mind connected with happiness, freedom and imagination.
E: The language of Songs of Innocence is complex and musical.
Vero o falso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Songs of Experience: features
Songs of Experience appeared during the period of the ________ in France.
The visual world in Songs of Experience is complex and the view on life is ________.
Songs of Experience must be read together with Songs of Innocence, because the paired poems comment on each other, sometimes presenting a situation in an ________ way.
'Experience' can be identified with ________.
Completamento chiuso
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

William Blake: complementary opposites
A: Blake's Christianity was liturgical and moralistic.
B: Blake thought that the Church was responsible for man's fragmented consciousness.
C: Blake adopted a new vision of 'absolute opposites'.
D: For Blake contrary states exist in a parallel, simultaneous sequence.
Vero o falso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

William Blake: imagination and the poet
According to Blake, the means through which God could know the world is the imagination, and not sense perceptions. Imagination is called 'the Divine Illusion', and it allows us to see beyond material reality. It is also the power of destroying things and is possessed by God, the lamb and the poet. The child is seen as a sort of prophet who is able to see into reality more deeply.
Trova errore
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

William Blake: interest in social problems
Blake
A: was interested in the abolition of slavery and the egalitarian principles of the French Revolution.
B: thought that revolutions could be dangerous for the redemption of man.
C: became disillusioned and focused on the evil consequences of the Industrial Revolution.
D: sympathised with the victims of the industrial society.
E: took a stand against orphans and soldiers in his poems.
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza