Riservato all'insegnanteExtend
Tipo di esercizi
Completamento aperto,
Posizionamento
Libro
Performer B1 Phases / Volume ONE
Capitolo
Unit 3
Percorso
Extend
INFO

Lingua inglese

STEP 1 Learn new words through matching
Match the words and expressions to their definitions.

1 not rough, free from lumps ________
2 a mixing machine used in food preparation ________
3 a small quantity of something ________
4 a great favourite ________
5 add something to provide extra flavour ________
6 add in a rough way ________
7 a healthy breakfast food (mix of cereal, nuts, berries, etc.) ________
Extend
PosizionamentoPosizionamento
0

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 2 Learn new words with Eirin's yummy recipe
Watch the video. Then complete the text with the words from STEP 1.

Breakfast is the meal I prefer and my all-time favourite food for breakfast are yummy ________. So, today, I'm telling you how to make my tasty ________. This delicious smoothie bowl is fast to make and great if you are in a hurry! Take a frozen banana, a cup and a half of fresh strawberries, and a half-cup of coconut milk. Then, ________ the ingredients into a ________ and mix until they're ________. Finally, pour the mixture into a bowl and top with different variations like a ________ of almonds, blueberries, chocolate chips or some banana slices, peanut butter or cereal.
Extend
Completamento apertoCompletamento aperto
0

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 3 Finger-licking idioms!
Match the idioms to their meanings.

1 be happy or excited     ________
2 be enthusiastic about someone or something  ________
3 be clever      ________
4 be sad about something you can't change  ________
5 become angry or upset    ________
6 spend a long time sitting down   ________
Extend
PosizionamentoPosizionamento
0

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 4 Your turn: use the new idioms in context
Complete the sentences with the correct idioms from STEP 3.

1 Does your mum ________ when you leave the kitchen in a mess?
2 Lisa is ________ after her party.
3 'Sorry, Nick, but I don't feel like working out. 'Oh, you are ________, Len!'
4 Raj always gets good marks in all his subjects: he's ________.
5 'Dad, my phone doesn't work!' 'Don't ________. Let's see if I can fix it.'
6 Tina is ________ Ben, our new classmate.
Extend
Completamento apertoCompletamento aperto
0

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza