Lingua inglese - Scuola secondaria di secondo gradoMorfosintassiIl passatoPassato semplice vs passato progressivo

Unit 11

15 esercizi
SVOLGI
Filtri

Lingua inglese

Scegli la forma corretta del simple past di be.
1) We went to the seaside as it ________ a sunny day.

2) Pete and Alison ________ very happy to meet each other.

3) A: ________ your sister born in January? B: No, she ________. She ________ born in June. My twin brothers ________ born in January.

4) George ________ at school because he ________ ill.

5) My parents ________ both great skiers, when they ________ young.
Posizionamento
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Inserisci la forma corretta del simple past di be.

1) A: Where ________ you yesterday? Why ________ you at school?
B: I ________ at school because I ________ ill.

2) A: Who ________ the boy with you in the park yesterday?
B: He ________ my cousin Thomas.

3) A: Why ________ you so late this morning?
B: Because the bus ________ full and I ________ unable to get on.

4) Keira and Simon ________ really beautiful in their wedding photo.
Completamento aperto
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese


Scegli la forma corretta del simple past.

1) Last year I ________ tennis every Sunday.

2) When they were young, my grandparents ________ around the world.

3) Yesterday I ________ two poems by heart.

4) When James realised it was so late, he ________ and called home.

5) Tim was very thirsty and his friend ________ him a drink.

Completamento chiuso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Completa con il simple past dei verbi tra parentesi.

1) Last week I ________ a very important actor. (meet)

2) My little brother ________ half of his birthday cake and ________ sick. (eat / feel)

3) Dimitri's grandfather ________ a swimming pool in the garden. (build)

4) We ________ a wonderful new computer two days ago. (buy)

5) Emily and Sharon ________ a terrible noise and ________ frightened. (hear / get)

6) Michael ________ his wallet during the school trip. (lose)
Completamento aperto
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese


Last week Samuel spended three days at the seaside with his friends.
They leaved on Monday and returned on Thursday. They hadn't time to get bored. They swum in the sea and they went for long walks on the beach. They plaied volleyball and even rode horses. It rain only for a few hours on Tuesday, so they went to see a film.
It were really a wonderful holiday.
Trova errore
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi con attenzione e scegli le frasi corrette.
A: What helped you pass the difficult test?
B: Who did he met on the bus?
C: Who came to see you yesterday?
D: When did you went to England for the first time?
E: Why did you speak to her so angrily?
F: What saw you in the shop-window?
Scelta multipla
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi le frasi con attenzione e scegli quella corretta.
A: Was Beth and Alex holding hands, when you saw them?
B: Why were the twins play with such a dangerous thing?
C: What the two boys were eating in the school canteen?
D: My sister and I were talking about you yesterday.
E: When I was seeing Stanley in town, he was happy.
Scelta multipla
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi con attenzione le seguenti frasi e decidi se sono corrette (correct) o errate (incorrect).
A: Did James and Peter decide to sell their scooters?
B: The teacher hadn't the time to explain the rule again.
C: My cousins didn't came to my birthday party.
D: Why Alice didn't study more for her test?
E: Who sent you this interesting e-mail?
Domande in serie
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Completa le frasi con il simple past o il past continuous.

1) A: What ________ of his book? B: I liked it. (you / think)

2) Where ________ when you met him? (Alan / go)

3) While I ________ for a photograph I ________ this very old one. (look / find)

4) ________ the film we ________ yesterday at school? (you / like / see)

5) James ________ when he ________ a shot. (sleep / hear)
Completamento aperto
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Completa le frasi seguenti con le forme corrette del passato, scelte tra quelle elencate sotto.
1) When my grandmother was a girl,________

2) I used to walk to school________

3) Amanda used to be a wonderful pianist,________

4) When Zack was young ________

5) Where did you use to live before moving to London?________
Posizionamento
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi con attenzione le seguenti frasi e decidi se sono corrette (correct) o errate (incorrect).
A: Why was your dog bark last night?
B: I wasn't hearing anything because the door was shut.
C: Was Serena sleeping when the accident happened?
D: Who were the girl talking to you when I saw you?
E: It was snowing so I decided to stay in.
Domande in serie
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi le frasi con attenzione e scegli la forma corretta del passato.

1) Karen ________ to school when she saw a road accident.

2) My brother was always late for school so he ________ himself an alarm clock.

3) My friend ________ a beautiful picture of my dog and then she ________ it to me. I ________ extremely happy.
Completamento chiuso
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Completa con il verbo adatto al simple past o past continuous.

1) Henry ________ a sandwich when he ________ a piece of string in it. He ________ terribly annoyed.

2) When the police ________ the thief, he ________ he was innocent.

3) While I ________ peacefully in my bed there was an earthquake.

4) Yesterday I ________ plenty of water because I ________ very thirsty.

5) ________ you ________ cards when I phoned you yesterday?
Completamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi le frasi e scegli quelle corrette.
A: Frank was running until he was out of breath.
B: What did you do yesterday morning at school?
C: While Robert crossed the road, a car nearly hit him .
D: Why did you smiling when I met you?
E: What did the students do when the headmaster arrived?
F: When Colin opened his book he saw that it was old and dirty.
Scelta multipla
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Completa il brano con il past simple o il past continuous dei verbi tra parentesi.

When Dave ________ (arrive) home that afternoon, he ________ (find) something unusual. His mother ________ (polish) the silver vases while his father ________ (mend) the broken chair. He ________ (look for) his brother George and found that he ________ (clean) his room. He couldn't believe his eyes. Why ________ (George / clean) his room? He never did it. He ________ (hope) at least his sister ________ (watch) TV as she usually ________ (do) at this time, but Ellie was baking a cake.
Completamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza