INFO

Lingua inglese

What did Mr Bond eat?
He did eat a sandwich.
Trova erroreTrova errore
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

On Sunday, Stuart didn't got up at six. He get up at ten.
Trova erroreTrova errore
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Guarda la foto e decidi se l'affermazione è vera o falsa:
A: You can't surf the Internet with it.
Vero o falsoVero o falso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Decidi se le affermazioni sono vere o false:
A: Halloween is celebrated on the 31st of October.
B: A typical symbol at Halloween is a pumpkin with a face.
C: Halloween is celebrated only in the USA.
Vero o falsoVero o falso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Let's eat out tonight!
A: Yes, eat out!
B: Yes, let's!
C: Yes, great idea!
D: Yes, thanks.
E: Yes, we do!
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Guarda l'immagine della banconota di Dorota e decidi se l'affermazione è vera o falsa:
A: Dorota has got 20 pence.
Vero o falsoVero o falso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Proponi agli amici di andare al concerto:
A: Let's go to the concert!
B: Let's go at the concert!
C: Go to the concert!
D: Let go to the concert!
E: Let's went to the concert!
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Yesterday, Vic ________ the message he ________ in his guitar ________.
Completamento apertoCompletamento aperto
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Did Vic and Bob go to the swimming pool last Monday?
A: No, they not.
B: No, they didn't.
C: No, they did not.
D: No, they diden't.
E: No, they couldn't.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Dear Mizz,

some girls ________________ my friend Mel in our ________. I try to ________________ but she gets really angry and upset with ________. I feel so useless at the moment. How can I help her?

Justine
Completamento apertoCompletamento aperto
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

What did he do yesterday?
A: She studied.
B: Yes, he did.
C: He studyed.
D: He studied.
E: He wrote a letter.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Paul and Martha want to redecorate their house. They ________ there three years ago but they ________ enough money at the time. Last week they ________ a sum of money as a present from their parents. So, they ________ to start the work.
PosizionamentoPosizionamento
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

What did he do?
A: He stoped the car.
B: He stoped the car.
C: He stopped the car.
D: He stops the car.
E: She stopped the cars.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi il brano e decidi se le affermazioni sono vere o false:

Bullying is a serious phenomenon in British schools. A bully is a schoolboy or girl who hurts and frightens younger students. Justine, a 13 year old girl, writes an e-mail about a friend of hers to Mizz, a teenage magazine.
A: Justine is a young girl.
B: Bullying is bad.
C: A bully can be schoolboy or a schoolgirl.
D: Bullying is a bad phenomenon only in English schools.
E: A bully hurts and frightens old students.
F: Justine writes a letter to Mizz, a teenage friend of hers.
Scelta multiplaScelta multipla
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Scegli la domanda per la seguente risposta:

I stayed at home.
A: What you did yesterday?
B: Did you do yesterday?
C: What do you do?
D: When did you stay at home?
E: What did you do yesterday?
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Yesterday morning, Vic ________________ school. He________ his guitar with ________.

Completamento apertoCompletamento aperto
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Before school, Bob, Annie and Vic went to the locker room and hid behind some desks. After a short minute Ted entered with Vic's guitar uncovered. He taked the key, opend the locker and got the money. The three friends decided Ted deserves a lesson.
Trova erroreTrova errore
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Ascolta l'audio e completa il testo:
Yesterday, Vic ________ to school with his guitar. He ________ it in the music room for ten minutes. When he ________, he ________ it but he ________ a message. In the message someone ________ him to ________ twenty pounds in his locker and to put his key under the mat.
PosizionamentoPosizionamento
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Yeah, she ________ my eye,
________ we ________ on by.
She ________ see from my face that I was flying high,
and I don't think that I'll see her again,
but we ________ a moment that will last till the end.
Completamento chiusoCompletamento chiuso
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Guarda il video e completa il testo:

Hi Dorota!

Do you know what ________ at school this morning? Vic ________ into the music room, ________ his guitar case and ________ a message. Someone ________ his guitar and ________ for money. We have a plan. Can you help us?
Your friend
Annie.




Completamento apertoCompletamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza