Lingua inglese - Scuola secondaria di secondo gradoTask and competenceGeneral knowledgeHistory and genres

The Art of Poetry

10 esercizi
SVOLGI
Filtri

Lingua inglese

A general overview
Read the following sentences and say whether they are true or false.
A: The name 'poetry' comes from a Latin verb meaning 'to create'.
B: Originally poetry was an oral art.
C: It was used to express personal events and feelings.
D: In poetry there are musical patterns of sounds which are totally arbitrary.
E: Its language is condensed and intensified.
Vero o falso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Language devices
Complete the sentences with the correct information.

1. An oxymoron is the ________ of two usually contradictory things.
2. A hyperbole is an ________ of a quantity, a quality or a concept.
3. Litotes is the ________ to a hyperbole, in which the negative of the opposite meaning is used.
4. The language of sense impressions is the use of words and expressions which generate visual, auditory, olfactory or tactile ________.
5. These are words relating to the five ________, and in a poem they re-create the poet's physical ________.
Completamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The basics of poetry
Complete the sentences with the correct information.

1. A ________ is a composition in verse.
2. The basic unit of poems is the ________ .
3. Lines are arranged in ________ .
4. The different kinds of stanza are based on the ________ of lines.
5. The ________ is one of the main divisions of a long poem.
Completamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Rhythm
Choose the correct alternative.
A: Groups of two syllables, one of which is stressed.
B: It is a natural feature of language.
C: In English it is much more important than syllables for rhythm.
D: A regular pattern of stressed and unstressed syllables.
Domande in serie
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Rhyme and enjambement
Choose the correct alternative to complete the sentences.

1. Rhyme is given by two or more lines having the same ________ sound.
2. When rhyme is used but not at the end of a line, it is called ________.
3. End-rhymes are identified by ________.
4. There is ________ line when the meaning of a line continues into the next one.
Completamento chiuso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Sound devices
Read the following sentences and say whether they are true or false.
A: When the same vowel sound is repeated in sparse stressed syllables, there is assonance.
B: When the same consonant is repeated at the beginning of closely consecutive words, there is alliteration.
C: Onomatopoeia is the formation of a word which imitates a sound made by or associated with what it refers to.
D: Repetitions and refrains cannot create a musical effect.
Vero o falso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Language devices
Complete the text with the words below.

The ________ of a poem is to be found in the ________ that are chosen and arranged in ________. These can be based on ________ (i.e. the dictionary definition) and on ________ (the associations and feelings evoked in the reader's mind). The figures of speech can help an author to communicate ________ concepts in terms of ________ images.
Posizionamento
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Simile
Choose the correct alternatives to complete the sentence.

A simile
A: is not a comparison between two things.
B: uses words such as 'like', 'as', 'than' or verbs that indicate similarities.
C: is usually considered more incisive if it compares two things that are seemingly different.
D: is not used to convey a more vivid idea of a scene or object.
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Metaphor
Read the text below and find the five mistakes in it.

A metaphor is a comparison between two elements that are basically similarwithout using words of connection (i.e. 'like' or 'as'). The elements of a metaphor are theobject of the metaphor (thetenant) and what it is compared to (theobstacle). The analogy on which the metaphor is based is called commoncore.

Trova errore
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Personification and symbol
Choose the correct alternative.
A: A thing, a person, a place or an action with its own literal meaning but which also stands for something else.
B: A form of imagery giving the features of a human being to abstract things, animals or inanimate objects.
C: Spring and winter can be a ... respectively of youth and old age.
D: A rose can be the …….. of love and beauty.
Domande in serie
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza