Tipo di esercizi
Scelta multipla,
Completamento aperto,
Completamento chiuso,
Posizionamento,
Trova errore,
Vero o falso
Libro
Compact Performer Shaping Ideas
Capitolo
Langston Hughes
INFO

Lingua inglese

Langston Hughes: life and works
Langston Hughes was born in Joplin, Indiana, in 1902. He travelled to Asia and Europe, and once back in the USA he worked as a sculptor. Then, thanks to a friend, he entered Lincoln University in Pennsylvania and graduated in 1929. He had a major role in the Brooklyn Renaissance.
Trova erroreTrova errore
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Langston Hughes: black identity
As an ________ poet, Hughes spoke on behalf of the black lower classes.
Hughes looked to Africa as the symbol of a distant ________ that could not be recovered.
In Hughes's view, the task of a ________ writer is the same as that of any other writer.
PosizionamentoPosizionamento
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Langston Hughes: life and works
Langston Hughes was internationally known as a ________, but employed many different literary forms.
Langston Hughes wrote two collections of ________: The Ways of White Folks and Laughing to Keep from Crying.
In 1930 Langston Hughes published the ________Not Without Laughter.
Langston Hughes was the author of a two-volume ________.
Completamento apertoCompletamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

I, Too, Sing America: refrain
The refrain
A: is 'I, too'.
B: hints at the theme of inclusion.
C: foresees a hopeful future.
D: is pessimistic and desperate.
E: is 'I will'.
F: is linked to gender identity.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Langston Hughes: life and works
Tick the three works which were NOT written by Hughes.
A: Leaves of Grass
B: Fine Clothes to the Jew
C: Shakespeare in Harlem
D: The Weary Blues
E: Cries and Whispers
F: Uncle Tom's Cabin
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Langston Hughes: Whitman's influence
Hughes shared with Whitman a ________ in the 'American dream'.
Hughes wanted to break down the distinction between ________ and prose.
Both Hughes and Whitman spoke through a mask that for Hughes coincided with his ________ group.
________ Whitman, Hughes acknowledged that justice did not exist for all the people of America.
Completamento chiusoCompletamento chiuso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Langston Hughes: music
A: Hughes explored the roots of blackness, which he found in the folk innovations.
B: Hughes saw jazz as a paradigm of the black experience and a metaphor for human life.
C: Hughes held that jazz represented an alternative way of life.
D: Hughes excluded black slang from his poems.
Vero o falsoVero o falso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

I, Too, Sing America: main features
The title of this poem is an allusion to the poem I Hear America Singing by ________.
The speaker must be an African-American, a slave, a free man in the ________.
The speaker identifies himself as the brother with a ________ skin.
When white guests come to the house, the speaker eats in the ________.
Completamento chiusoCompletamento chiuso
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

I, Too, Sing America: key ideas
Tick the words related to the key ideas of I, Too, Sing America.
A: Darkness
B: Strength
C: Shame
D: War
E: Jazz
F: Sister
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

I, Too, Sing America: content
The speaker proclaims that one day he too will be sitting at the ________ when guests come and nobody will dare send him into the kitchen. The others will realise how beautiful he is and they will feel ________. The house, of course, is the United States, and the ________ of the house and the kitchen are never specified or seen because they cannot be embodied. This situation could symbolise having the same ________ as the whites.
PosizionamentoPosizionamento
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza