Lingua inglese - Scuola secondaria di secondo gradoThe OriginsThe Origins: overviewHistory and culture in the Old English period

From the Celts to the Normans

10 esercizi
SVOLGI
Filtri

Lingua inglese

The Celts
From the 8th century BC the Celts began to arrive from ________. They were hunters, fishermen and ________ workers and they introduced new tools, which made it easier to cultivate the soil. ________ had more rights than in other ancient societies. When we speak about the Celts, we immediately think of their priests, the ________, who had a major role in religion, justice, education and medicine.
Completamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The Middle Ages: key dates
The Romans withdrew from Britain in ________.
The monastery of Lindisfarne was attacked in ________.
William I was crowned in ________.
Completamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The Romans
A: The Romans invaded Britain in the first century BC.
B: The Romans were not very interested in building towns.
C: The Romans were chased away by the Barbarian raiders.
D: The Romans conquered Britain under Emperor Claudius.
Vero o falso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The Anglo-Saxons
The Anglo-Saxons were Germanic ________. The basis of their society was the ________. They brought Britain back to paganism, and that is why Pope Gregory I sent ________ to England to try to reintroduce ________.
Posizionamento
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Christianisation
Augustine was the first Bishop of Canterbury. The monasteries became important political centres. The noble Venerable Bede wrote his famous work, The Ecclesiastical History of the English Church, in one of them; he was the first person to use the word 'Angle-Land'.
Trova errore
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The Heptarchy
The local kingdoms had ________. By the beginning of the ________ century, seven main kingdoms incorporated the smaller ones. Some of these kingdoms can be found in ________ names to this day. The three largest kingdoms were ________, Mercia and Wessex.
Completamento chiuso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The Vikings and Alfred the Great
A: The Vikings occupied England in the 8th century.
B: Alfred the Great gave an important impulse to culture.
C: The collapse of Saxon England was due to a Viking attack.
D: The Saxons succeeded in defeating the Normans.
Vero o falso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Viking kings
A: In 1066 the Archbishop of Canterbury was murdered.
B: King Canute became ruler of a North Sea empire.
C: King Canute became King of Scotland.
D: Edward the Confessor destroyed Westminster Abbey.
Vero o falso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The Normans
William ruled the ________ of Normandy.
In the spring of 1066 William ________ Britain.
The Anglo-Saxon king, Harold II, was ________ by an arrow in his eye.
William was crowned in Westminster Abbey, in London, on ________.
Completamento chiuso
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

William the Conqueror
Tick the word or phrase which is NOT related to William the Conqueror.
A: Battle of Hastings
B: Bayeux Tapestry
C: Cavalry
D: Anglo-Saxon Chronicle
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza