Lingua inglese - Scuola secondaria di secondo gradoPerformer B1 Phases Performer B1 Phases / vol. ONEUnit 4

Competences for life: Exploring literature p. 51

7 esercizi
SVOLGI
Filtri

Lingua inglese

STEP 1 Warm-up
Choose the words you do NOT associate with Christmas.
A: stockings
B: Christmas tree
C: a fireplace
D: fireworks
E: nativity
F: Santa Claus
G: presents
H: chocolate eggs
I: gifts
J: candles
K: Santa's sleigh and reindeer
L: confetti and masks
Extend
Scelta multipla
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 2 Literary language
Read the explanation and then choose the correct alternative.

1 The narrator ________ the author of the book.
2 The third-person narrator ________ a character in the story.
3 The third-person narrator is the most ________ in literature.
Extend
Completamento chiuso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 3 Read a passage from Little Women
Read and listen to the text, then choose the correct alternative.

1 The personal pronoun used in the text is ________.
2 The narrator ________.
Extend
Completamento chiuso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 4 Check your general understanding
Choose the correct alternative.

1 The characters involved are ________.
2 The time setting is ________.
3 The place setting is ________.
Extend
Completamento chiuso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 5 Reorder the story
Reorder the sentences in chronological order. Write the correct numbers (1-9) in the gaps.

She woke her sister Meg. ________
Jo ran downstairs to thank her mother for the gift. ________
Jo woke up on Christmas morning. ________
The other sisters woke up too. ________
Hannah told her that her mother was not at home. ________
Jo put on her mother's slippers and danced around the room. ________
She found her present under her pillow. ________
The sisters took out a basket full of presents for their mother. ________
The door slammed and there were steps in the hall. ________
Extend
Completamento aperto
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 6 Did you understand the details of the story?
Choose the correct alternative.

1 The girls found ________ under their pillows.
2 Their mother ________ when they got up.
3 For their mother the girls had prepared a basket with ________.
4 Beth marked ________ on the handkerchief.
Extend
Completamento chiuso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 7 Your turn: talk about it
Choose the correct alternative. Then answer questions 2-6 in one or two sentences.

1 Which of these is not a Christmas tradition? ________
2 Did this passage bring you back to the happy moments of your childhood?
3 Did you celebrate Christmas and New Year's Eve with your family?
4 Can you think of three things that were particularly happy / unhappy about these celebrations?
5 Is there a particular tradition your family is especially attached to?
6 Do you know how Christmas is celebrated in other countries?
Extend
Completamento chiuso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza