Capitolo A4. L'ecologia delle popolazioni - ENGLISH

10 esercizi
SVOLGI
Filtri

Biologia

Coloration
Three species of snails that are toxic to their bird predators have evolved similar patterns of coloration that help notify the birds of their poisonous nature. This phenomenon is known as
A: Müllerian mimicry
B: Batesian mimicry
C: crypsis
D: antagonism
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Defense
Some female swallowtail butterflies that are not toxic resemble other butterfly species that are toxic. This phenomenon is known as
A: Batesian mimicry
B: Müllerian mimicry
C: character displacement
D: crypsis
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Dispersal patterns
Which of the following represents the correct ranking of dispersal patterns, from the one that has the greatest average distance between one individual and its nearest neighbor to the one that has the least distance?
A: Regular > random > clumped
B: Random > clumped > regular
C: Random > regular > clumped
D: Clumped > regular > random
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Exponential growth
Which of the following is not a feature of exponential growth in a population?
A: Deaths do not occur
B: Births occur continuously
C: Birth rate is a constant
D: The number of new individuals per unit time keeps increasing
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

K-strategist species
A K-strategist species typically does not
A: have a small body size
B: provide parental care
C: have a long life span
D: have a specialized use of resources
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

The logistic growth equation
The logistic growth equation describes a population that
A: . grows rapidly at small population sizes, but whose growth rate slows and eventually stops as it reaches the number the environment can support
B: grows without limits
C: rapidly overshoots the number the environment can support and then fluctuates around this number
D: is declining in size
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Mark-recapture study
Which of the following is not one of the conditions that would bias an estimate made from a mark-recapture study?
A: Free intermingling of marked individuals with unmarked individuals
B: Movement of individuals away from the study site
C: Greater susceptibility of marked individuals to predation
D: Marked individuals' preference for traps
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Predators
Which of the following features is not an adaptation associated with predators?
A: Protective body surface
B: Well-developed senses
C: Larger size
D: Strength
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

R-strategist species
An r-strategist species typically does not
A: provide parental care
B: tolerate a wide range of resource conditions
C: have a high intrinsic rate of increase
D: produce large numbers of offspring
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Relationship
The relationship between a zebra and the lion that eats it is an example of a(n) _______ relationship.
A: antagonistic
B: mutualistic
C: commensalistic
D: competitive
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza