Capitolo A1. Lo studio dei viventi - ENGLISH

10 esercizi
SVOLGI
Tipo di esercizi
Scelta multipla
Libro
La nuova biologia.blu S / L'ambiente, le cellule e i viventi
Capitolo
Capitolo A1. Lo studio dei viventi - ENGLISH
Libro
La nuova biologia.blu S / Genetica, biologia molecolare ed evoluzione
Capitolo
Capitolo A1. Lo studio dei viventi - ENGLISH
Libro
La nuova biologia.blu S / Anatomia e fisiologia dei viventi
Capitolo
Capitolo A1. Lo studio dei viventi - ENGLISH
Libro
La nuova biologia.blu / Le cellule e i viventi
Capitolo
Capitolo A1. La biologia è la scienza della vita - ENGLISH
Libro
La nuova biologia.blu / Genetica, DNA e corpo umano
Capitolo
Capitolo A1. La biologia è la scienza della vita - ENGLISH
Libro
La nuova biologia.blu / Dalla cellula al corpo umano
Capitolo
Capitolo A1. La biologia è la scienza della vita - ENGLISH
INFO

Biologia

Controlled scientific experiments
The advantage of controlled scientific experiments is that
A: all variables except one are held constant.
B: the hypothesis can be proven correct.
C: investigations can be carried out in the field.
D: a massive amount of data can be synthesized.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Evolution
The process of evolution acts on
A: populations.
B: species.
C: individual organisms.
D: ecosystems.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Homeostasis
Homeostasis is
A: the mechanism by which organisms acquire nutrients from the environment
B: the maintenance of a narrow range of internal conditions.
C: the sensory system of an organism.
D: the mechanical movement of molecules from one cellular location to another.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Hypothesis-prediction approach
Which of the following is not one of the major steps in the hypothesis‒prediction approach?
A: Stating an opinion
B: Forming a hypothesis
C: Asking a question
D: Testing a prediction
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Levels of complexity
Which of the following represents the correct order of the levels of complexity at which life is studied, from most inclusive to least inclusive?
A: cell, tissue, organ, organism, population
B: population, organism, organ, tissue, cell
C: organism, population, organ, tissue, cell
D: organism,  population, cell, organ, tissue
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Models
Much of what we know about the biochemistry of photosynthesis was discovered in experiments with
A: Chlorella
B: Arabidopsis.
C: fruit flies
D: roundworms.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Natural selection
Natural selection functions
A: by causing mutations in the genome.
B: by producing structural and functional changes within organisms.
C: through differential probabilities of survival and reproductive success.
D: by allowing unlimited growth of populations.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Plants
Plants are
A: eukaryotic multicellular aerobes.
B: eukaryotic multicellular anaerobes.
C: prokaryotic unicellular anaerobes.
D: prokaryotic multicellular aerobes.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Statement
After observing that fish live in clean water but not in polluted water, researchers state that "polluted water kills fish." This statement is an example of a(n)
A: fact
B: observation
C: theory
D: hypothesis
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Biologia

Unit of all living organisms
The basic structural and physiological unit of all living organisms is the
A: organelle
B: organism.
C: membrane.
D: cell.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza