Tipo di esercizi
Scelta multipla,
Completamento aperto,
Completamento chiuso,
Posizionamento,
Trova errore,
Vero o falso,
Domande in serie
Libro
Performer Shaping Ideas vol. 2
Capitolo
America in the second half of the 19th century
Libro
Performer Shaping Ideas vol. 2 / Performer Shaping Ideas vol. 2 versione LL
Capitolo
America in the second half of the 19th century
INFO

Lingua inglese

The North and the South
A: The economy of this region was driven by industrialisation.
B: The two main economic factors were the vast plantations of tobacco and cotton, and slavery.
C: The number of black slaves was around 4 million.
D: Society was based on a rigid class system.
Domande in serieDomande in serie
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Abraham Lincoln
Abraham Lincoln
A: was the president of the Confederate States of America.
B: was the first Republican president of the United States.
C: was assassinated by a southern fanatic.
D: gave 11 southern States the constitutional right to leave the Union.
E: was the first President of the United States.
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The North and the South
In the South the aristocracy believed in the old values of ________ and honour.
The South needed slave labour because of the international demand for ________.
Before the war there was an increase in the white ________ in the North.
________ from Europe enriched the Northern culture with their languages and customs.
PosizionamentoPosizionamento
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Slavery in the South
A: Slave labour was supported by the abolitionists.
B: Among the abolitionists there were writers, intellectuals and religious associations.
C: Several northern states adopted emancipation after the 1830s.
D: The Democratic Party demanded that slavery be excluded from all the Union.
Vero o falsoVero o falso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The Civil War
The 13th Amendment to the Constitution was approved: ________
The Civil War ended: ________
The Civil War broke out: ________
Abraham Lincoln won the presidential election: ________
PosizionamentoPosizionamento
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The aftermath of the Civil War
A: Under the presidency of Abraham Lincoln, the Unionists won the war.
B: Walt Whitman, moved by Jefferson Davis's death, dedicated a poem to him.
C: After the war the United Sates became an indivisible nation with a sovereign national government.
D: The Civil War put an end to the institution of democracy in America.
Vero o falsoVero o falso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The aftermath of the Civil War
Jefferson ________ became president of the Confederate States of America in 1861.
The Civil War was to be the most devastating Western ________ in one hundred years.
About 625,000 people ________ during the Civil War.
The Jim Crow laws promoted racial ________ in schools, on public transport and in hospitals.
Completamento apertoCompletamento aperto
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The abolition of slavery
Slavery was finally introduced in the United States in 1865. This meant that the black slaves were now free, but without money or a place to live. Some of them decided to remain to find a job in the industrial North; others continued living with their old friends. However, resentment and violence grew in the South and black families were threatened by a religious movement called 'Ku Klux Klan'.
Trova erroreTrova errore
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

A new version of the American dream
The Civil War boosted factory production in the ________, which exploited natural resources like copper and oil to supply military needs.
During the war Cornelius Vanderbilt and John Rockefeller built their financial ________ from nothing.
Industrial tycoons became mythical figures in a new version of the 'American dream': ________ men who went from 'rags to riches'.
The industrial success was usually at the expense of the workers, who soon got together to found the American ________ of Labor.
Completamento chiusoCompletamento chiuso
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The Civil War: key ideas
Tick the words and phrases related to the Civil War.
A: Emancipation
B: Abolitionism
C: Politic stability
D: Racism
E: Mass communication
F: Atomic bombs
G: Religious revival
Scelta multiplaScelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza