Lingua inglese - Scuola secondaria di primo gradoLessico e funzioni linguistiche e comunicativeIo e gli altriChiedere e dare consigli

Unit 29 - What should I do to help her?

20 esercizi
SVOLGI
Filtri

Lingua inglese

Guarda le foto e abbinale la didascalia corretta.
1 ________
2 ________
3 ________
Posizionamento
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Rachel is having a party tonight. It's 5 in the afternoon. She opens the fridge and she finds that....
A: there's nothing to eat, but nothing to drink. Moreover there isn't nobody at home who can go shopping as she is looking after her baby sister.
B: there's somebody to eat, but anything to drink. Moreover there isn't anything at home who can go shopping as she is looking after her baby sister.
C: there's something to eat, but nothing to drink. Moreover there isn't anybody at home who can go shopping as she is looking after her baby sister.
Scelta multipla
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Abbina ad ogni situazione il consiglio appropriato.
• Mike spends all his pocket money on sweets. ________
• I'm really tired.________
• Sally has lots of accidents.________
• I've got a headache.________
Posizionamento
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

I told the girl from ________ about everything. Her name's Lynn. She let me play with her and her friends ________. But one of the bullies came and started to ________. Then Lynn talked to her and asked her if she had any idea of the problems of my family before coming to Britain and how she would feel if her ________ started to call her names and shout horrible things to her. I think the bully really felt ashamed because she turned her back and ________. They aren't bullying me any more now. Thank you for your help.
Completamento chiuso
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Completa queste frasi con un sostantivo corretto.
La prima lettera è data come aiuto:

1. Sarah needs a scarf to go out in this rain. She has got a s________ t________.
2. I've eaten too much chocolate. Now I've got a s________.
3. James has got a t________. He absolutely has to go to the dentist.
Completamento aperto
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Seleziona la domanda corretta per questa risposta.

No, only two or three a year.
A: Do you watch many films at the cinema?
B: Do you watch a lot of films at the cinema?
C: Do you often go to the cinema?
D: How many times do you go to the cinema?
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

DAVID : Where are you going Jill?
JILL: I'm going to see Karen, Karen Mills. She was in ________ last week.
DAVID: Really? What's the ________ with her?
JILL: She's got eating problems.
DAVID: What kind of problems?
JILL: She doesn't eat ________. She only has ________ mouthfuls and then she leaves the table.
DAVID: Oh, does she take diet pills?
JILL: Oh yes! And she does ________ exercise, too. She thinks she's fat. But actually she's very thin.
Completamento chiuso
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

A: 1. Per dare ordini si usa il verbo modale should o shouldn't.
B: 2. Per indicare delle quantità riferite a sostantivi non numerabili, si usano i seguenti aggettivi o pronomi indefiniti:
Yesterday at lunch there was a lot of salad in the fridge, last night there wasn't much and today there's only a little left!!
C: 3. Il pronome indefinito something si riferisce solo a persone.
D: 4. I pronomi indefiniti sono sempre singolari.
Vero o falso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Completa questa frasi con il verbo modale alla forma corretta per esprimere consigli:

• Mary has had an accident and is in hospital now. You ________ go and see her at the hospital.
• John has a temperature and a sore throat. He ________ go to Oliver's party tonight.
• Max is getting very thin. He ________ be on a drastic diet.
• Your friends saw two robbers forcing a shutter with a car jack near the school. They ________ tell the headmaster first!
Completamento aperto
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi il brano e indica se le seguenti affermazioni sono vere o false.
A: 1. Indiana Smith in his youth was a famous British archaeologist.
B: 2. He now presents a popular TV programme on natural discoveries.
C: 3. If you want to start a fire in a wood, you can try by rubbing two pieces of wood together.
D: 4. If you are outside in the country and there is a thunderstorm you should take shelter under a tree.
Vero o falso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Abbina ad ogni frase la conclusione appropriata:
1. We have nothing to do this afternoon.________
2. Listen, I've got something to tell you.________
3. There isn't anything to get warm in this rainy weather!________
4. Is there anything I can do for you?________
Posizionamento
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Ascolta e individua gli errori:

Rashne is twelve years old and is having a tough time at the sport centre because some of her classmates are bullying her. Nobody wants to play with her at break and they say nice things to her. Rashne doesn't want to tell her brothers.
Trova errore
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Quali domande devi porre per ottenere la risposta:

Yes, you should eat more.
A: You should eat more.
B: Should you eat more?
C: Do you think I am too thin?
D: Should I eat more?
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Leggi il testo seguente e indica quali affermazioni sono corrette.

What is bullying? It is when a person repeatedly pushes, beats, attacks a victim or his/her property. This person could also insult victims, make racist or sexist remarks. There are several individual reactions to actions of bullyism: one could ignore the bully, one could talk to an adult about it or try to talk to the bully himself/herself.
A: There is nothing one can do against bullyism.
B: Bullies only attack things.
C: Victims are also insulted for racist and sexist reasons.
D: Bullies can attack things and persons.
Scelta multipla
4

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Riordina le parole e ottieni due batture di un dialogo:
— ________________________________________?
— ________, ________________________.
Posizionamento
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Osserva la figura e indica se le seguenti frasi sono vere o false:
A: The boy with the red sweater has got a toothache.
B: The blonde girl with the pink pullover has got a toothache.
C: The ginger-haired boy has got a stomachache.
D: The girl who is wearing jeans has got temperature.
Vero o falso
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

The boy or girl is probably ________ if she or he only pretends to eat, if he or she ________ too much, if he or she has a puffy, pasty face and if he or she is ________ and bones. Moreover, if he or she isolates himself or herself, this is another sign of ________.
On the other hand, the person is more likely to just be ________ if he or she eats like everyone else, if he or she has always been ________ as long as you've known him or her and also if he or she exercises out regularly, but not excessively.
Completamento aperto
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

• I'm very tired. I did a ________________ homework!
• There aren't m________ apples left. We cannot make two apple pies!
• Don't drink m________ coke. It's not good for your health!
• I've got a ________ time to get to the train station on time. I will probably miss the train!
• Well done! This time you have made only a ________ mistakes.
Completamento aperto
3

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

MAN: What's the matter, Kelly? You look awful!
WOMAN: Oh, I've got terrible toothache!
A: MAN: You should see anybody.
B: MAN: You shoul'dnt take an aspirin.
C: MAN: You should take anything medicine.
D: MAN: You should go to the dentist.
Scelta multipla
2

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

Jill and Karen are running in the park. Jill looks excited about her friend as Karen is puffy and not in a good shape. She only had a cup of coffee for breakfast, while Jill suggests she should eat less as she is too plump. Actually, Karen is on a diet and doesn't think she is thin. Yet, she stops running and… one minute later… she has fallen down!
Trova errore
5

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza