Lingua inglese - Scuola secondaria di secondo gradoPerformer B1 Phases Performer B1 Phases / vol. ONEUnit 3

Competences for life: Exploring literature p. 35

6 esercizi
SVOLGI
Filtri

Lingua inglese

STEP 1 Literary language
Match the basic words of poetry to their definitions.

1 A group of lines that form a section of a poem. ________
2 The art of writing poems. ________
3 Words with the same end sound. ________
4 A piece of writing in which the words are used for sound and imagery. ________
5 A row of words on a page. ________
6 The way in which words are positioned on a page. ________
Extend
Posizionamento
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 2 Warm-up
Read questions 1-3 and choose the correct alternative. Then answer questions 4-6 in one or two sentences.

1 The verbs mix, add, conquer, serve and taste________ to the cooking world.
2 Melting pot means a container in which a substance is melted, but also a place where immigrants of different cultures or races form ________.
3 Be cool means to be ________.
4 Can you think of an example of multicultural society? (Think about films, books, real life, etc.)
5 Are you keen on ethnic food? Which ethnic restaurants have you tried?
6 What kind of mindset can help in a multicultural society?
Extend
Completamento chiuso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 3 Read a poem
In this poem the British poet Benjamin Obadiah Iqbal Zephaniah (1958–), the son of Caribbean immigrants, describes the creation of Great Britain using a cooking metaphor. Read and listen to the poem and then answer the questions.

1 In the poem there are ________ stanzas.
2 The lines are ________.
3 The lines ________.
Extend
Completamento chiuso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 4 Expand your vocabulary
Match the verbs from the poem with the correct definition.

1 cover with small drops / pieces  ________
2 combine two or more substances  ________
3 mix with a spoon    ________
4 cook slowly     ________
Extend
Posizionamento
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 5 Check your understanding
Read the poem again and say if the sentences are true or false.
A: The Romans were the first settlers of the British Isles.
B: The Roman occupation lasted about 4 centuries.
C: The peoples listed in stanzas 3-4-5 come from almost every part of the world, with the exception of North America.
D: The ingredients mentioned in line 19 refer literally to a cooking recipe.
E: Intolerance is not among the ingredients listed by the poet.
Extend
Vero o falso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza

Lingua inglese

STEP 6 Your turn: write about it
Choose the correct alternative. Then write a paragraph of 100 words about your ideal social recipe. You can use questions 2-5 as prompts.

1 'Enjoy' is an expression used in restaurants by the waiters ________ a meal.
2 Do you find the cooking metaphor effective?
3 Do you agree with the ingredients chosen by the poet?
4 Would you add any other ingredients to the social recipe?
5 Who do you think might be the chef who decides which ingredients are suitable and in which quantities?
Extend
Completamento chiuso
1

Il punteggio di un esercizio è determinato
dalla difficoltà: da 1 (più facile) a 5 (più
difficile).Vuoi saperne di più? Consulta il
Centro Assistenza